PayPal i TransferWise w kooperacji, czyli sposób na wypłatę dolarów z konta PayPal bez przewalutowania
Wprawdzie ostatnio o PayPalu jeśli gdzieś coś ktoś pisze, to najczęściej...
Wprawdzie ostatnio o PayPalu jeśli gdzieś coś ktoś pisze, to najczęściej...
Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem...
Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem...
Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem...
Ostatnio pomyślałem, ze pora wymienić dowód osobisty. Pretekstem była niedawna zmiana miejsca...
W grudniu (2020) udało mi się w końcu zebrać, i po ponad roku korzystania...
Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem...
Ostatnio pomyślałem, ze pora wymienić dowód osobisty. Pretekstem była niedawna zmiana miejsca...
Niedawno pisałem o tym, że przy okazji zbliżającego się końca roku rozmawialiśmy...
Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem...
Odezwała się do mnie koleżanka, która chciała swoje podcasty i filmy na YouTube...
Odezwała się do mnie koleżanka, która chciała swoje podcasty i filmy na YouTube...
W pierwszej połowie grudnia (2020) napisałem artykuł „Brewfather i Untappd, czyli...
Podczas tworzenia internetowej strategii marketingowej dla dużego podmiotu można spotkać się...
W pierwszej połowie grudnia (2020) napisałem artykuł „Brewfather i Untappd, czyli...
Powiedzmy, że jestem sceptyczny, jeśli chodzi o takie hasła jak „klient ma zawsze...
Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem o płatności, który będzie wysyłany automatycznie tym, co z jakichś przyczyn płatności nie dokonali w (jej) sklepie działającym na WooCommerce (WordPress). Bohaterem wspomnianego artykułu jest wtyczka ShopMagic od WP Desk, w której niedawno – jak sami piszą – pojawiła się możliwość umieszczenia w wysyłanej wiadomości linku do płatności, dzięki czemu takie rozwiązanie jest możliwe. Niestety byłem zmuszony szybko ostudzić głowę koleżanki, bo choć faktycznie jest to możliwe, to…
Odezwała się do mnie koleżanka, która chciała swoje podcasty i filmy na YouTube wzbogacić o transkrypcję (zamiana słowa mówionego na tekst pisany). Oczywiście mogłaby komuś to zlecić, ale nie dość, że to oznacza spory koszt, to jeszcze dochodzi kwestia czasu (każda godzina nagrania, to nawet kilka godzin pracy). A do tego ta transkrypcja, choć powinna być przyswajalna dla ludzi, to – przynajmniejw tym przypadku – ma głównie zainteresować roboty wyszukiwarek (SEO). Tak więc trzeba było postawić na automatyzację, szumnie zwaną czasem sztuczną inteligencją (AI).
W grudniu (2020) udało mi się w końcu zebrać, i po ponad roku korzystania z opisanej metody napisać artykuł o tym jak wypłacić dolary z konta PayPal bez przewalutowania. Opisana metoda jest nie tylko prosta, ale była też w 100% bezpłatna, czyli nie wiązała się z żadnymi opłatami – zarówno po stronie PayPala, jak i TransferwWise, gdzie wysyłamy dolary. A nawet Revolut (krok opcjonalny), gdzie ostatecznie ląduje większość wypłaconych przeze mnie dolarów (zwłaszcza od kiedy są bankiem, co podniosło bezpieczeństwo trzymanych tam środków). Metoda prosta jest nadal, ale już nie taka bezpłatna…
Ostatnio pomyślałem, ze pora wymienić dowód osobisty. Pretekstem była niedawna zmiana miejsca zamieszkania, ale głównym powodem były funkcje związane z podpisem cyfrowym dostępne w nowych dowodach (e-Dowód). Co w połączeniu z NFC w telefonie i aplikacją eDo App w telefonie miało usprawnić logowanie do różnych stron administracji publicznej – zwłaszcza tych związanych z działalnością gospodarczą, jak choćby podpisywanie plików JPK – z wykorzystaniem Profilu Zaufanego (PZ). Jak pomyślałem, tak zrobiłem…
W połowie 2020 roku pisałem o tym, że Yoast (ci od wtyczki/usługi Yoast SEO) ogłosił „przejęcie” popularnej wtyczki Duplicate Post (Enrico Battecchi). Czas leci, w międzyczasie pojawiło się kilka drobnych aktualizacji wtyczki Duplicate Post, która przy okazji zmieniła nazwę na Yoast Duplicate Post (co akurat jest zrozumiałe, i można im wybaczyć… ;-)). Dziś jednak pojawiła się aktualizacja, która przyniosła realną nowość. Nowość na tyle ciekawą, że uznałem, że zamiast do Newsloga trafi do „zwykłego artykułu”. I to z obrazkami… ;-)
Niedawno pisałem o tym, że przy okazji zbliżającego się końca roku rozmawialiśmy w gronie znajomych m.in. o wycenie produktów cyfrowych, np. w oparciu o kwotę, jaką chcemy uzyskać ze sprzedaży (ile sztuk i w jakiej cenie, by uzyskać 100k). Z początkiem roku tematem głównym w kontekście eCommerce bez wątpienia jest kwestia zmian w prawie, które pod pewnymi warunkami, również w przypadku zakupów „na firmę” przyznają kupującemu prawa dotychczas zarezerwowane tylko dla konsumentów w znaczeniu osób, niedokonujących zakupów na firmę (bo można było oczywiście prowadzić firmę, i nadał robić zakupy jako konsument, po prostu nie kupując „na firmę”). Innym ciekawym tematem jest kara nałożona na Wartę (Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A) przez UODO (Urząd Ochrony Danych Osobowych).
Napisała do mnie koleżanka, że wymyśliła sobie, by na swojej stronie zrobić coś w stylu Wheel Of Life (koło życia). Można powiedzieć, że nawet odrobiła „pracę domową”, bo „zapukała do mnie” z gotową propozycją, tzn. skryptem, z którego chciałaby skorzystać. Chodziło o projekt Wheel-Of-Life (codescale), który nie tylko jest dostępny w serwisie GitHub, ale chyba można z niego korzystać bezpłatnie, również w celach komercyjnych. Już samo to brzmi wystarczająco dobrze… ;-)
W pierwszej połowie grudnia (2020) napisałem artykuł „Brewfather i Untappd, czyli dwie aplikacje (usługi) dotyczące piwa, nie tylko o całkowicie odmiennym zastosowaniu, ale i abonamencie”, w którym poruszyłem m.in. temat ograniczeń statystyk w bezpłatnym wariancie usługi Untappd tylko do 7 ostatnich dni. I o ile na co dzień to raczej nie przeszkadza, to na przełomie roku takie ograniczenie może być troszkę… ograniczające. Na szczęście właśnie w tym okresie możemy skorzystać ze specjalnej strony w serwisie Untappd, na której możemy zobaczyć nasze piwne podsumowanie roku…
Tematy do opisania na Webinsider.pl (i notatki do nich) piętrzą się w kolejnych stosach m.in. w Trello, i pewnie jakbym się nie starał, o wszystkim nie dam rady napisać. W ten sposób niestety wiele tematów wartościowych nigdy się nie okazuje, bo zanim doczekają swojej szansy, są już nieaktualne (albo muszę robić od nowa notatki do nich). Są też tematy krótkie, ale na tyle – przynajmniej w mojej ocenie – istotne, że warto choćby o nich wspomnieć (i to nie tylko po to, by generować UU na ich bazie ;-)). I właśnie do tych tematów, a konkretnie formatu, w jakim powinny być publikowane, robiłem już kilka podejść. To, co się nie sprawdziło, to zbiorcze zestawienia, czyli tzw. prasówka. Problemem z tym formatem był taki, że może i mały, ale ważny, i czasem dodatkowo pilny temat musiał czekać, aż uzbiera się przynajmniej kilka innych tematów, a gdy się uzbiera to – nie licząc czasu potrzebnego na przygotowanie – pojawiał się kolejny problem: tworzył się z tego kolejny duży artykuł, który zabierał często więcej czasu niż „normalny poradnik”. I tak, 21 maja 2020 zadebiutował na Webinsider.pl nowy format, który prawdopodobnie już zostanie, bo po tych kilku miesiące widzę, że się całkiem nieźle sprawdza…
W tym roku Święta Bożego Narodzenia wyglądały u mnie inaczej niż zwykle. Ale niekoniecznie z tego samego powodu co chyba dla większości ludzi na świecie, czyli koronawirusa. Po prostu zmieniłem dość radykalnie (ale bez przesady ;-)) miejsce zamieszkania. Prawdopodobnie nowy rok przywitam również mniej typowo niż zwykle, choć tutaj już pewnie będą „mniej oryginalny”, i koronawirus będzie miał znaczenie. Ale inaczej, nie oznacza, że nie było okazji – w takiej czy innej formie – pogadać ze znajomymi. Nie tylko o kończącym się 2020, ale i nadchodzącym 2021, a więc – co chyba jest standardem – były zarówno podsumowania, jak i plany. I to nie tylko te osobiste, ale i biznesowe. A jak już wywołałem (temat, by nie było ;-)) koronawirusa, to nie można nie zauważyć, że 2020 jest również rokiem wręcz masowego przenoszenia biznesu do internetu, i to chyba na skale, jakiej jeszcze rok temu nikt się nie spodziewał, a i pewnie w 2021 to zjawisko się utrzyma…
Elegant Themes Divi | Envato Elements | HitMe.pl | DigitalOcean | CloudFlare | Trello | Evolution Host Poland VPS