• Polecane
  • Wszystkie
  • Technologia
  • Biznes
  • Prawo
  • Finanse
  • Testy i recenzje
  • Felietony
  • Wiadomości
  • Poradniki
  • Media
  • Multimedia
  • Zakupy
  • Do pobrania
  • Inne
  • Jednym zdaniem

Najnowsze wpisy

Pracownik uczelni SGGW stracił laptopa z „danymi osobowymi przetwarzanymi w trakcie postępowań rekrutacyjnych”

Od kilku dni internet rozgrzewa informacja o kradzieży komputera jednego z pracowników SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego), na którym znajdowały się „dane osobowe przetwarzane w trakcie postępowań rekrutacyjnych w ostatnich latach na studia w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie”. Temat jest poważny nie tylko ze względu na bardzo szeroki zakres potencjalnie danych, jakie potencjalnie mogą dostać się w niepowołane ręce. Jest poważny również dlatego, że pokazuje pewnego rodzaju patologię, jeśli chodzi o przetwarzanie danych, i to nawet w takich instytucjach jak SGGW, i to w momencie, gdy RODO obowiązuje od kilku już lat. Zwłaszcza że dyskusje, które wejściu w życie RODO towarzyszy raczej każdemu powinny uświadomić, co to są dane osobowe i na czym powinna polegać ich ochrona.

Ministerstwo Finansów uspakaja, że tzw. szybkie płatności i płatności kartami nie będą wywoływały negatywnych skutków podatkowych w kontekście tzw. białej listy podatników VAT

1 września 2019 wystartowała tzw. biała lista podatników VAT, która swoje skrzydła rozwinie z początkiem 2020 roku. I choć zasada działania tej listy raczej nie jest zbyt skomplikowana, to od początku pojawiają się pewne wątpliwości. Jednym z potencjalnych problemów było to, jak będą traktowane płatności wykonane za pomocą tzw. „szybkich płatności” (pay-by-link) i kart płatniczych lub kredytowych, co jest opcją dość popularną, zwłaszcza w przypadku większych firm. Do 1 stycznia 2020 jeszcze chwila, ale widać, że w Ministerstwie Finansów starają się studzić obawy, i ostatnio pojawiło się m.in. wyjaśnienie tej wątpliwości…

Na WordPress.com (i WordPress.org z wtyczką Jetpack) pojawiła się natywna opcja płatności cyklicznych dla… „naszych” czytelników

Choć daleki jestem od zignorowania premiery WordPressa w wersji 5.3 (w końcu nawet tak jakby o tym napisałem… ;)), to mam wrażenie, że ciekawszym wydarzeniem, które miało miejsce właściwie w tym samym czasie, jest uruchomienie na platformie WordPress.com (nie, to nie jest to samo co WordPress na własnym hostingu) systemu pozwalającego wszystkim użytkownikom płatnych planów (!) zarabiać na pewnego rodzaju abonamencie za dostęp do treści.

Przykład udanego zwrotu opłaty za wpis do rejestru „jakby CEIDG”

Dostałem ostatnio dość typową wiadomość w kontekście różnej maści rejestrów „niby CEIDG”, które to wysyłają „fakultatywne wezwania do zapłaty” przedsiębiorcom. I to właściwie od lat, choć czasem nawet ktoś zostanie za ten czyn ukarany. Wiadomość była typowa o tyle, że… to do nas skierowana żądanie zwrotu zapłaconej „fakultatywnej opłaty za wpis do rejestru”. Tak, jest to dość częste, i to nie tylko w tym kontekście… Ale cała sprawa zakończyła się pozytywnie. I to nie tylko dlatego, że udało się wyjaśnić, że nie mam(y) z tym nic wspólnego (a tutaj często pozwalam sobie na „odrobinę ironii), ale tez udało się odzyskać wpłacone środki…

Jest już WordPress 5.3 Kirk (i WooCommerce 3.8), a wraz z nim weryfikacja adresu e-mail administratora

Wczoraj miała miejsce premiera najnowszej odsłony WordPressa (5.3 Kirk) oraz WooCommerce (3.8). Zastanawiałem się, czy o tym pisać, ale uznałem, że raczej nie ma takiej potrzeby. Mamy nowy motyw domyślny (Twenty Twenty), wsparcie dla nadchodzącego PHP 7.4, a większość poprawek „dla cywili” sprowadza się do usprawnień w Guntenbergu, którego sam nie używam. Ale w WordPressie 5.3 pojawiła się też jedna opcja, która, choć moim zdaniem potrzebna, to – jak już widzę po reakcjach niektórych znajomych i klientów – może wywoływać lekkie zamieszanie/zdziwienie…

Nie mam pana grosika, i co mi pan… powie, czyli zakupowa okazja do małego treningu asertywności

Szykując się dziś do porannego spaceru, uznałem, że po drodze wpadnę do mijanego zazwyczaj dyskontu, by kupić pewien drobiazg, który w dalszej części dnia będzie mi prawdopodobnie potrzebny. I jak pomyślałem, tak zrobiłem. W pewnym momencie usłyszałem chyba dość powszechny tekst o braku grosika… i od razu schowałem telefon, którym miałem zapłacić, a wyjąłem mały portfelik z monetami. Takich okazji nie ma co przepuszczać… ;-)

Od „początku” 2020 wtyczka ACF Pro (Advanced Custom Fields Pro) do WordPressa przechodzi na subskrypcyjny model sprzedaży

Choć sam ze wtyczki ACF do WordPressa (Advanced Custom Fields) korzystam raczej rzadko, to nie da się ukryć, że „w branży” ma on bardzo dużo zwolenników. Zresztą słusznie, bo jest to rozwiązanie, które pozwala dość łatwo tworzyć niestandardowe wdrożenia, a zarazem oferuje bogate możliwości dla (jeszcze) bardziej zaawansowanych. Dlatego nie dziwi mnie popularność wersji płatnej, czyli ACF Pro. Zwłaszcza że kosztuje ona od 25 do 100 AUD (dolar australijski), i jest to opłata jednorazowa. Ale to ma się zmienić…

Mikkeller Beer Mail za 99 zł, czyli kupon zniżkowy do Mikkeller Webshop (nie tylko) dla naszych czytelników

W lipcu pisałem o tym, że dotarła do mnie przesyłka w ramach Mikkeller Beer Mail, z 9 piwami z Mikkellera (choć jeśli dobrze kojarzę, to były tam też jakieś „piwa gościnne”). I w sumie myślałem, że na tym artykule ten temat zostanie zamknięty, ale… Od tego czasu dostałem kilka zapytań o to, czy można nadal skorzystać z promocyjnej ceny (175 zamiast 350 DKK) na pierwszy – i z tego, co wiem, to dla niektórych jedyny – okres usługi. Z tego, co się orientuję, to promocja ta jest niedostępna, ale od czego są kody rabatowe… ;-)

Zakup programów Affinity (np. Affinity Photo) z fakturą bez naliczonego podatku VAT

Rozwój programu Affinity Photo obserwuję od dawna. Najpierw jako ciekawostkę, bo nie było wersji na system Windows. Póżniej – gdy już ukazała się taka wersja – w głowie zaczęła kiełkować myśl, by może program zakupić. Zwłaszcza że mój Photoshop w wersji CS5 się starzeje, co głównie objawia się brakiem wsparcia dla nowszych formatów plików. W końcu pod koniec października zdecydowałam się na zakup licencji. Nieprzypadkowo, bo akurat można było skorzystać z promocji, i obniżyć koszt zakupu o połowę.

Biblioteka reklam na Facebooku to nie tylko podgląd reklamowej aktywności polityków, ale i narzędzie do analizy działań konkurencji

Wprawdzie specjalistą od mediów społecznościowych na Webinsider.pl jest raczej koleżanka Beata (chyba lubi, na pewno korzysta, a ja nie przepadam, i staram się nie korzystać ;-)), to sam też staram się przynajmniej orientować, co w tym temacie się dzieje. I tak podczas jednej z niedawnych konsultacji biznesowych (strategia działań promocyjnych w internecie dla… ;-)) okazało się, że faktycznie coś w tym jest, bo ja o Bibliotece reklam Facebooka wiedziałem, a agencyjny specjalista od mediów społecznościowych nie…

Loading

Pin It on Pinterest